четвер, 9 січня 2020 р.

«Як навчити дітей здоровому способу життя»


Нам давно відоме гасло “Твоє здоров’я – в твоїх руках”, але щоб навчитися берегти здоров’я, треба знати про самих себе, про стан свого організму. Слово “здоров’я” супроводжує дитину від моменту її народження.
Кожному педагогові відомо, що в дитині природна потреба в рухах. У руховій діяльності, як самостійній, так і педагогічно керованій, малюк пізнає навколишній світ й самого себе, розвиває своє тіло і пристосовується до умов довкілля. Систематичне проведення різноманітних заходів з фізичної культури забезпечує реалізацію потреби дитини в руховій діяльності. Перед освітніми закладами стоїть завдання зміцнювати здоров’я дітей. Здорову дитину легше виховувати, вона швидше оволодіває необхідними вміннями та навичками.
Активний руховий режим – один з основних компонентів здорового способу життя. А реалізуватися він має з позицій цілісно-системного підходу до виховання дитини в освітньому закладі: врахування адаптивних реакцій розумової і фізичної працездатності дітей та системно-структурних закономірностей, що зумовлюють вибір адекватних форм рухового режиму.
К.Д.Ушинський зазначав, дитина стомлюється не внаслідок діяльності, а через її одноманітність та однобічність. Малі форми активного відпочинку (фізкультхвилинка, фізкультпауза) допомагають запобігти розумовій втомі.


Систематична, творча й послідовна робота з організації відпочинку забезпечує достатній рівень функціональної діяльності всіх органів та системи організму, їхній загальний бадьорий стан; а в майбутньому на фоні досягнутого – бажання вести здоровий спосіб життя.
Батьків та вчителів хвилює питання, як зміцнити здоров’я дітей. Ми маємо велику кількість різноманітної інформації та порад. Потрібні реальні дії, щоденна праця батьків, педагогів, самих дітей, яка буде спрямована на укріплення здоров’я. Найкраще розпочинати цю роботу з раннього віку, щоб виховати здорову дитину. Закласти в дитині головні природні інстинкти – самозбереження, продовження роду, збереження довкілля.
Ми маємо забезпечити дітям здоровий спосіб життя, створити необхідні умови для організації їхньої ігрової, навчальної, трудової, самостійної діяльності.
З дошкільного віку людина засвоює певні знання з гігієни, практичні вміння та навички, які сприяють збереженню,та зміцненню її здоров’я. Вона знайомиться із способаси загартовування, на елементарному рівні оволодіває навичками самоспостереження, самовивчення та самоаналізу самопочуття, щоб визначати стан свого здоров’я, а можливо й виявити ознаки хвороби.
Щоб дитина знала, що таке здоров’я, що впливає на нього, як зберегти і зміцнити своє здоров’я і здоров’я інших людей, є такі завдання:
Ø забезпечити дітям здоровий спосіб життя;
Ø оберігати здоров’я дітей і привчати їх до цього;
Ø розвивати в дошкільнят компетенцію у галузі фізичного “Я”.
Таким чином, головне завдання дорослих полягає в тому, щоб змінити на краще ставлення до власного здоров’я громадян України, вчити дитину піклуватися про своє здоров’я і здоров’я інших, виробити в неї свідоме ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров’я.
Дуже важливо сформувати валеологічний світогляд і мотивацію до здорового способу життя.
У молодших школярів виробиться усвідомлене ставлення до власного здоров’я, коли діти засвоять елементарні знання про свій організм, оволодіють гігієнічними нормами поведінки, психологією спілкування, гігієною харчування. Ці знання та навички вони поповнюватимуть і вдосконалюватимуть протягом усього свого життя.
Усі обрані засоби мають водночас і розважати дітей, збагачувати їх знаннями та вміннями дбати про своє здоров’я. Головне – правильно дібрати інформаці: щоб вона була наукова, доступна для сприймання учнями, зорієнтована на формування в них практичних навичок дбайливого ставлення до свого здоров’я, а також відповідала вимогам Державному Стандарту.

Немає коментарів:

Дописати коментар